0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان

طرح توجیهی معدن

طرح توجیهی معدن با برآورد جامع و کامل از تمام آنچه که بایستی در پروژه انجام شود، میزان ریسک سرمایه گذاری را به کمترین مقدار می رساند. نگارش طرح توجیهی معدن دارای حساسیت بالایی است و به این علت است که اتفاقاتی که در زمین حادث می شود از شرایط گوناگون طبیعت پیروی میکند، بنابراین طرح توجیهی معدن باید تمام استانداردهای لازم اکتشافاتی را در برداشته باشد. ایجاد یک طرح کسب و کار جزء ضروری هر فعالیت معدنی است. بنابراین، این طرح باید تمام چشم اندازهای مهم یک تجارت معدن- مالی، عملیاتی، پرسنلی، رقابتی و غیره را پوشش دهد. طرح معدن اولین مرحله از برنامه ریزی معدن است که جهت اقتصادی و فنی پروژه شما را تعیین می کند. طرح توجیهی صحیح برای موفقیت اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی پروژه شما حیاتی است.

تجارت معدن یعنی چه ؟ 

زمین از نظر منابع غنی است. آب مورد نیاز برای زنده ماندن را برای ما فراهم می کند، غذایی که ما نیز برای زنده ماندن به آن نیاز داریم را فراهم می کند. علاوه بر این، مواد و مواد معدنی دیگری را نیز در اختیار ما قرار می دهد که هنگام تولید محصولات ضروری هستند. خوش بختانه کشور ایران جزو کشوهای ثروتمند از حیث ذخایر معدنی است و در این زمینه سابقه بسیار طولانی دارد.

تجارت معدنی به معنای اکتشاف، استخراج، تولید، بازاریابی و فروش فلزات و سنگ معدن فلزات است. بخش معدن شامل مؤسساتی است که مواد جامد معدنی طبیعی مانند زغال سنگ و سنگ معدن را استخراج می کنند. مواد استخراج شده به شکل معدنی تبدیل می شوند که برای کاوشگر یا معدنچی منفعت اقتصادی دارد. فعالیت های معمول در صنعت معدن شامل تولید فلزات، سرمایه گذاری فلزات و تجارت فلزات می باشد. هنگام استخراج، شرکت ها فرآیندهایی را برای استخراج یا برداشتن مواد معدنی از سنگ های اطراف انجام می دهند که می خواهند تجاری سازی کنند. سنگی که حاوی مقداری سودآور تجاری از یک یا چند ماده معدنی (یا به طور خاص فلز) باشد، سنگ معدن نامیده می شود. نقره و طلا در فهرست ده معدن برتر با ارزشمندترین سنگ معدن  است.

اهمیت کار معدن 

قیمت مواد معدنی در سراسر جهان افزایش یافته است و استخراج معادن در حال حاضر یک تجارت در حال رشد است. معدن یکی از پردرآمدترین مشاغل در بازار است. معدن کاری سودآور است به همین علت کارآفرینان را وادار می‌کند تا به این سمت بروند. در حالی که حقوق و دستمزدها بسته به مواد معدنی طبیعی استخراج شده می تواند نوسان داشته باشد، معدنچیان این پتانسیل را دارند که در یک روز بیشتر از آنچه بیشتر مردم در کل زندگی خود می بینند درآمد کسب کنند. بخش معدن در میان سرمایه گذاران محبوب است زیرا جریان ثابتی از فلزات گرانبها و صنعتی و سایر مواد خام تولید می کند. نقش منابع معدنی و ذخایر زیر زمینی در بازارهای جهانی بسیار پررنگ است و عاملی بسیار مهم در توسعه اقتصادی کشورها محسوب می شود. بنابراین با توجه به غنی بودن ذخایر معدنی در ایران، فرصت های سرمایه گذاری بی شماری در این زمینه فراهم می شود. اما ریسک بالا در کسب و کارهای معدنی، باعث شده است که فعالان در این زمینه با آگاهی کامل قدم بردارند تا با کمترین میزان ریسک، موفقیت خود را تضمین کنند.

قبل از شروع به کار در معدن بایستی :

تعهد در کار - کسب و کار معدن یک فرآیند پیچیده مرحله ای است که شامل تصمیم گیری، کشف، ارزیابی، کسب، حفاری، پردازش، بازاریابی، ساخت و بسته شدن معدن است که در مجموع به عنوان زنجیره ارزش معدن نامیده می شود. شما باید بدانید که در حال حاضر در کجای زنجیره هستید و تصمیم بگیرید که در آینده تا کجا پیش بروید. گام بعدی این است که بررسی کنید آیا چشم انداز، اشتیاق، پشتکار، امور مالی و زمان لازم برای پیگیری جدی کسب و کار معدن را دارید یا خیر. اگر هیچ کدام از اینها را ندارید، به این معنی است که شما متعهد نیستید و حتی قبل از شروع به شکست خواهید رسید.  

در مورد سنگ معدن انتخابی خود تصمیم بگیرید - زمین دارای بیش از 3800 ماده معدنی است که تقریباً 40 تا 50 مورد آن فقط برای مصارف صنعتی استخراج می شود. بسته به چشم انداز، پتانسیل مالی و مرحله فعلی شما در زنجیره ارزش معدن، می توانید یک یا تعداد زیادی از سنگ معدن را انتخاب کنید. سنگ معدنی را انتخاب کنید که در حال حاضر تقاضای بازار خوبی دارد و همچنین احتمالاً در 50 تا 100 سال آینده چنین خواهد شد. همچنین صنایع در حال تحول و کالاهای محرک را در نظر داشته باشید. شما باید این موارد را قبل از شروع به کار در نظر بگیرید.

در مورد کسب و کار معدن خود تصمیم بگیرید - آیا قصد دارید تمام مراحل کار را انجام دهید یا یکی از مراحل کشف، ارزیابی، کسب، حفاری، و پردازش، بازار یا ساخت را انجام دهید؟ نکته مهم به توانایی خود برای تحمل هزینه مرحله انتخابی فکر کنید. مورد مهم دیگر این است که به ریسک کار خود فکر کنید. شما باید این موارد را قبل از شروع به کار در نظر بگیرید.

داخل یا خارج از کشور - سنگ معدن و مواد معدنی در تمام پنج قاره یافت می شود. جغرافیای مورد نظر خود را برای شروع کسب و کار معدن خود انتخاب کنید. انتخاب شما باید بر اساس قوانین معدنی خاص کشور، سهولت انجام تجارت، تدارکات، منابع نیروی انسانی، زیرساخت، قدرت، امنیت و بازارپسندی محصولات نهایی باشد. شما باید همه اینها را قبل از شروع به کار در نظر بگیرید.

بودجه و تامین مالی - همیشه بهتر است با کارشناسان زمین شناسی و معدن تعامل داشته باشید. شما باید یک طرح تهیه کنید، توانایی مالی خود را بررسی کنید و بودجه ای را برای رسیدگی به هزینه های بازدید از محل، هزینه مشاور، تجزیه و تحلیل، خرید داده ها و اسناد، اکتشاف، ترخیص و مجوزها تهیه کنید. شما باید این موارد را قبل از شروع به کار در نظر بگیرید.

کسب و کار معدن نیازمند تلاش های هماهنگ، تعهد، اشتیاق همراه با تحقیقات دقیق تکنیکی برای اتخاذ تصمیمات تجاری آگاهانه است. یک عملیات معدنی کوچک می‌تواند سود سالمی داشته باشد، زمانی که با پیروی از روش‌های برنامه‌ریزی خاص که منجر به محافظت از درآمد و تضمین زندگی تجاری بلندمدت می‌شود، به‌دقت مدیریت شود. شما می توانید با خیال راحت با اتکا به طرح توجیهی معدن اقدام به فعالیت خود در کار معدن کنید چرا که طرح توجیهی معدن تمام آنچه که بایستی قبل از تصمیم به راه اندازی کار خود بدانید برای شما به طور کامل و با دقت تمام فراهم می کند.

 

                                                                                                      




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

 

logo-samandehi